Cum se joaca 221B Baker Street - Sherlock Holmes

Cum se joaca 221B Baker Street - Sherlock Holmes

Jocul de societate 221B Baker Street este perfect pentru persoanele pasionate de filmele si jocurile cu detectivi care le testeaza rationamentul deductiv. 221B Baker Street, jocul lui Sherlock Holmes, maestrul detectiv particular, recreeaza atmosfera Londrei victoriene si aduce in prim plan 75 de cazuri de rezolvat!

Daca esti curios sa afli care sunt pasii pe care trebuie sa ii parcurgi pentru a castiga si tu un titlu de maestru detectiv, Gameology iti dezvaluie instructiunile de joc 221B Baker Street - Sherlock Holmes!

  • 1 zar
  • 1 tabla de joc
  • 6 pioni
  • 6 cartonase Scotland Yard
  • 6 cartonase Cheie Schelet
  • 75 Cartonase de Cazuri
  • Brosura de Reguli, Indicii si Solutii
  • Carnetel pentru solutii
  1. Alege un pion si pune-l pe tabla la Strada Baker nr. 221B
  2. Ia un cartonas Cheie Schelet
  3. Ia un cartonas Scotland Yard
  4. Ia o foaie din carnetelul pentru solutii

Cartonasele Cheie Schelet ramase sunt puse pe tabla la Lacatuserie, iar cartonasele Scotland Yard la Scotland Yard.

Ia unul dintre Cartonasele de cazuri si citeste-l cu voce tare tuturor jucatorilor, cel putin o data. Acesta va fi misterul pe care toti jucatorii incearca sa il rezolve pe parcursul jocului.

Cartonasul de cazuri poate fi ridicat de orice jucator in orice moment al jocului pentru a il reciti.

Exista 75 de Cartonase de cazuri, fiecare dintre ele specificand o intamplare diferita. Aceste cartonase sunt numerotate de la 1 la 75 si se recomanda parcurgerea in ordine a Cazurilor. Durata medie a unui joc cu 4 jucatori va fi de aproximativ 1 ora si 20 de minute.

La finalul fiecarui Caz se afla intrebarile la care trebuie sa se raspunda pentru solutionarea cazului respectiv, numerotate cu a), b), c) etc. Se vor urmari indiciile relevante pentru a se gasi solutiile.

Toti jucatorii incep de la Strada Baker nr. 221B. Toti jucatorii dau cu zarul, iar jucatorul care are cel mai mare numar pe zar va incepe jocul. Ordinea jucatorilor este cea a acelor de ceasornic.

Atunci cand este randul tau, arunca zarul si muta pionul spre o alta locatie conform numarului indicat pe zar (de exemplu la Muzeu, in Parc). Cand intri intr-o locatie noua, gaseste numarul indiciului corespunzator de pe spatele Cartonasului de cazuri si identifica indiciul in Brosura de Reguli, Indicii si Solutii. Citeste-l in gand si bifeaza orice puncte din Lista de solutii. Continua sa vizitezi fiecare locatie pana cand consideri ca ai descoperit suficiente indicii ca sa poti raspunde fiecaruia dintre a) b) c) de pe Cartonasul de cazuri, apoi intoarce-te la Strada Baker nr. 221B ca sa afli daca ai dreptate. (vezi Cum se castiga).

Pionii nu se pot muta pe diagonala si vei fi nevoit sa dai cu zarul de mai multe ori pana cand vei putea ajunge in toate locatiile.

Exista paisprezece locatii pe tabla de unde poti strange indicii. Fiecare locatie este enumerata pe Cartonasul de cazuri, urmata de un numar. Aceste numere corespund indiciilor din Brosura de Reguli, Indicii si Solutii.

Cand te muti intr-o locatie, te poti uita la indiciul care corespunde spatiului respectiv.

Spre exemplu, sa prespunem ca joci Cazul Nr. 1 „Intamplarea cu omul pacatos” si ajungi la Banca. Verifici numarul indiciului de la Banca de pe Cartonasul de cazuri si observi ca este 28. Asadar, iei Brosura de Reguli, Indicii si Solutii si citesti in gand indiciul numarul 28.

Poti studia un indiciu pana la 30 de secunde. Trebuie sa te tii de cuvant ca te vei uita doar la indiciul la care ai voie sa te uiti. Odata ce ai pus jos Brosura de Reguli, Indicii si Solutii, nu o mai poti ridica pentru a citi inca o data indiciul.

Noteaza continutul indiciilor pe foaia din carnetelul pentru solutii.

Exista doua tipuri de indicii de baza: 1) indiciul situatiei generale si 2) indiciul puzzle.

Un indiciu al situatiei generale poate fi formulat astfel: „Stanley Harris are o forma grava de astm” sau „Alice Gloth a fost vazuta in afara Tavernei in noaptea crimei.”

Indiciul puzzle este, de regula, un indiciu format dintr-o silaba care face referire la anumite intrebari din cazuri (ucigas, arma, motiv, ascunzatoare etc.) si este marcat ca atare. De exemplu, un indiciu puzzle ar putea fi citit:

INDICIU UCIGAS (Trei Parti)

I Prenumele lui Capone. (AI)

Ia aminte ca sunt „Trei Parti” ale acestui indiciu si vei avea prima parte (1) enumerata aici. Acest lucru inseamna ca mai sunt doua parti din Indiciul Ucigas enumerate separat, impreuna, intr-una sau mai multe locatii de pe tabla.

Cand gasesti celelalte INDICII UCIGAS se pot interpreta astfel:

INDICII UCIGAS (Trei Parti)

II Litera din alfabet dupa W. (X)

III Companie farmaceutica Glaxo_____Klein. (Smith)

Daca in Cartonasul de cazuri este mentionat un personaj pe care il cheama Alex Smith, iti vei da seama ca aceasta este identitatea ucigasului.

NOTA: Vei observa ca unele indicii ale situatiei generale sunt mai relevante decat altele pentru solutia unui anumit caz. Tu vei decide, insa, care dintre acestea sunt mai relevante. Exista cateva locatii pe care scrie „Fara Indiciu”.

Fiecare jucator incepe jocul cu un cartonas Scotland Yard si nu poate avea niciodata mai multe cartonase Scotland Yard simultan.

Cartonasul Scotland Yard il poti folosi pentru a inchide un loc in care ai intrat deja, pentru a ii opri pe ceilalti jucatori sa intre in acea locatie si sa descopere indiciul de acolo.

NOTA: Poti inchide orice locatie de pe tabla, cu exceptia Strada Baker nr. 221B, Scotland Yard sau Lacatuserie. Nu poti inchide o locatie daca un jucator este inca inauntru.

Fiecare jucator incepe jocul cu un cartonas Cheie Schelet si nu poate avea niciodata mai multe cartonase Cheie Schelet simultan.

Cartonasul Cheie Schelet il poti folosi pentru a deschide orice locatie care a fost inchisa de catre un alt jucator. Pentru a face acest lucru, asaza cartonasul Cheie Schelet deasupra cartonasului Scotland Yard care blocheaza intrarea locatiei pe care ai ajuns. Apoi, inlatura ambele cartonase de pe tabla si pune-le inapoi in teancul corespunzator din Scotland Yard si Lacatuserie.

Daca intri in Scotland Yard si nu ai la tine un cartonas Scotland Yard, poti lua unul din teanc. Pe langa acest lucru, trebuie sa citesti indiciul.

Daca ajungi la Lacatuserie si nu ai la tine un cartonas Cheie Schelet, poti lua unul din teanc. Pe langa acest lucru, trebuie sa citesti indiciul.

Din Depoul de Trasuri poti lua taxiul catre orice alta locatie de pe tabla, fara a mai da cu zarul.

Odata ajuns in Depoul de Trasuri, verifica indiciul de acolo. Apoi, cand iti va veni din nou randul, fara a mai da cu zarul, iti poti muta imediat pionul catre oricare alta locatie de pe tabla si verifica indiciul de acolo.

Foloseste-ti foaia din carnetelul pentru solutii pentru a lua notite. Este bine sa bifezi de fiecare data locatiile in care ai intrat si sa notezi toate indiciile, indiferent de cat de irelevante pot parea la acel moment.

Cand crezi ca stii raspunsurile la toate intrebarile enumerate la sfarsitul Cazului pe care il joci, intoarce-te in Strada Baker nr. 221B (pe parcursul jocului) si anunta solutia.

Ca sa castigi, trebuie sa dai raspunsul corect la toate intrebarile enumerate la sfarsitul Cazului respectiv - spre exemplu, a) ucigasul, b) arma, c) motivul - dar nu trebuie sa explici sau sa intelegi neaparat complexitatea Cazului.

Dupa ce anunti solutia, ia Brosura de Reguli, Indicii si Solutii si cauta solutia Cazului pe care il joci (cand faci acest lucru, ai grija sa nu citesti raspunsurile altui Caz). Daca raspunsurile tale sunt corecte, declara-te castigator si lasa-i pe toti „Watsonii” sa citeasca solutiile din Brosura de Reguli, Indicii si Solutii. Daca raspunsurile tale nu sunt corecte, totusi, inchide Brosura de Reguli, Indicii si Solutii si iesi din joc. Ceilalti jucatori continua sa se joace fara tine pana cand cineva gaseste solutia corecta.

Cand anunti raspunsurile, nu trebuie sa dai exact raspunsurile din Brosura de Reguli, Indicii si Solutii, atata timp cat poti arata ca ai inteles corect solutia. Spre exemplu, daca motivul mentionat in solutie este „Mostenirea”, iar tu spui ca „Ea l-a omorat pentru ca stia ca toti banii ii vor reveni ei” – se accepta. Dar daca spui ca motivul a fost „Santajul” – nu se accepta. De asemenea, daca un jucator interpreteaza gresit indiciile puzzle – de exemplu, daca el spune ca motivul a fost „Barbatul cu par saten”, in loc de „Santajul”, un astfel de raspuns nu se poate accepta, fiind clar ca el nu a gasit solutia corecta a Cazului.

Intrarea in locatii se face prin patratul situat in afara celor care formeaza aleile dintre locatii. Trebuie sa faci cel putin o miscare in plus de la acel patrat pana in locatie, ca sa intri in respectiva locatie si sa verifici indiciul.

In Parc si la Docuri se poate intra/ iesi prin mai multe locuri. Poti folosi orice intrare sau iesire cand treci prin aceste locatii.

NOTA: Un cartonas Scotland Yard va inchide doar o intrare a acestor locatii.

Atunci cand trebuie sa cauti indicii, fii foarte atent la informatiile furnizate pe Cartonasul de cazuri si in alte indicii. Spre exemplu, daca stii ca la locul crimei a fost gasita o tigara, poti presupune ca la Tutungerie ai putea gasi indicii. In cazul in care crima s-a petrecut la Hotel, vei putea gasi indicii importante la Hotel.

Inainte de a incepe jocul 221B Baker Street, nu uita insa de vorbele intelepte ale maestrului detectiv Sherlock Holmes: „In arta investigarii, este esential sa fii capabil sa diferentiezi faptele relevante de cele irelevante.”

Jocul 221B Baker Street - Sherlock Holmes il gasesti pe magazinul online Gameology. Daca vrei sa il comanzi o poti face de aici.

Suport clienti Luni - Vineri: 9:30 - 17:30

021.555.3304 hello@gameology.ro

Compara produse

Trebuie sa mai adaugi cel putin un produs pentru a compara produse.

A fost adaugat la favorite!

A fost sters din favorite!